REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG INSTYTUTU BIOMED SP. Z O.O.
z dnia 01.01.2018 r.
§ 1 Postanowienia ogólne
- Instytut Biomed działa w ramach spółki INSTYTUT BIOMED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą, ul. Reja 14, 38-100 Strzyżów, NIP 819-166-55-41, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług świadczonych przez Instytut Biomed, prawa i obowiązki Uczestników i Instytutu.
§ 2 Definicje
- Regulamin – Regulamin Świadczenia Usług Instytutu Biomed,
- Instytut – Instytutu Biomed spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą ul. Reja 14, 38-100 Strzyżów, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy KRS,
- Uczestnik – osoba fizyczna, uczestnicząca w sesji lub cyklu sesji prowadzonych przez Instytut i korzystająca z suplementów i preparatów oferowanych przez Instytut,
- Sesja – konsultacja zdrowotna/ zabiegi w ramach usług świadczonych przez Instytut z wykorzystaniem/ bez wykorzystania suplementów i preparatów Instytutu, zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem Uczestnika,
- Cennik usług – wykaz cen usług oferowanych przez Instytut,
- Usługa – odpłatne sesje w ramach prowadzonej działalności Instytutu,
- Suplementy i preparaty Instytutu – produkty oferowane, sygnowane i przekazywane Uczestnikom przez Instytut w ramach prowadzonej Sesji lub cyklu Sesji,
- Personel Instytutu – pracownicy i współpracownicy Instytutu,
- Prowadzący – właściciele Instytutu i Personel Instytutu posiadający niezbędną wiedzę i kompetencje w ramach świadczonych przez Instytut usług.
§ 3 Zakres świadczonych usług
- Instytut świadczy usługi w ramach sesji w swojej siedzibie lub poza nią.
- Sesja składa się 3 etapów:
- a) czynności organizacyjne – zapoznanie z treścią Regulaminu i wpis na listę Uczestników,
- b) zapoznanie z ofertą Instytutu w przypadku Uczestników korzystających z Usług Instytutu po raz pierwszy,
- c) przeprowadzenie wywiadu w zakresie stanu zdrowia Uczestnika przez Prowadzącego sesje i wstępne rozpoznanie, wykonanie badania w celu ustalenia aktualnego stanu organizmu,
- d) zalecenia w zakresie ilości sesji w cyklu sesji oraz zastosowania suplementacji i preparatów Instytutu,
- e) przekazania Uczestnikowi suplementów i preparatów Instytutu zgodnie z jego zapotrzebowaniami.
- Sesje odbywają się odpłatnie, w ustalonych wcześniej terminach, z podaniem miejsca, daty i godziny sesji przez Instytut.
- Uczestnik obowiązany jest dokonać wpisu na Listę Uczestników Sesji stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. W przypadku, gdy uczestnik nie jest osobą pełnoletnią wpisu na listę w jego imieniu dokonuje jego przedstawiciel ustawowy. Przedstawiciel ponosi konsekwencje ewentualnego sprzeciwu pozostałych osób objętych stosunkiem przedstawicielstwa.
- Podpis na Liście Uczestników Sesji, o której mowa w ust. 4 nadaje status Uczestnika i jest równoznaczny z pełną akceptacją przez Uczestnika postanowień niniejszego Regulaminu.
- Czas trwania jednej sesji uzależniony jest od potrzeb Uczestnika i nie ulega skróceniu lub przedłużeniu.
- Dla osiągnięcia najlepszych efektów Instytut zaleca udział w cyklu sesji, które pozwolą na efektywniejsze rozwiązanie problemów Uczestników, zgodnie z zaleceniami, o których mowa w ust. 2 pkt d.
- Instytut oferuje:
- a) sesję jednorazową bez suplementacji tzw. sesja rozpoznawcza
- b) sesję jednorazową z suplementacją
- c) cykl sesji z suplementacją,
- Ceny poszczególnych Sesji jak i całych cyklów Sesji wskazane są w Cenniku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Zmiana cen sesji w Cenniku nie pociąga za sobą zmian w niniejszym Regulaminie.
- Ceny zawarte w cenniku Instytutu mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks cywilny (Dz. U. 1964r., Nr 16, poz. 93 ze zm.).
- Ceny zawarte w cenniku Instytutu, są cenami brutto (z podatkiem VAT) i podawane są w polskich złotych.
- Sesje i cykle sesji prowadzone są przez Prowadzących, którzy jednocześnie przekazują zalecane Uczestnikom suplementy i preparaty. Przekazywaniem suplementów i preparatów w trakcie sesji może również zajmować się Personel Instytutu.
- Zapłaty za Usługi świadczone przez Instytut dokonuje się za każdą sesję oddzielnie, w miejscu wykonania sesji, w formie gotówkowej.
- Spóźnienie się Uczestnika na sesję może się wiązać z koniecznością skrócenia czasu sesji lub umówienia się na inny termin, jeżeli skrócenie czasu sesji mogłoby wpłynąć na obniżenie jej jakości.
- Uczestnik może zrezygnować z sesji w trakcie jej trwania, jednakże nie otrzymuje on zwrotu zapłaconej należności za uczestnictwo w sesji, ani w całości ani w części.
§ 4 Prawa i obowiązki Uczestnika
- W czasie korzystania z usług Instytutu Uczestnik ma prawo do:
- a) poszanowania godności oraz uprzejmego traktowania przez Prowadzących i Personel Instytutu
- b) świadczenia usług przez Prowadzących i Personel Instytutu o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami niezbędnej w tej materii wiedzy oraz rzetelnej informacji, o stanie zdrowia Uczestnika i jego zapotrzebowaniu na oferowane przez Instytut suplementy i preparaty,
- c) wyrażania zgody na udzielenie określonych usług lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach stosowanych przez Instytut.
- Do obowiązków Uczestnika należy:
- a) przestrzeganie zaleceń Prowadzącego i Personelu Instytutu, z zastrzeżeniem że brak przestrzegania tych zaleceń spowoduje lub może spowodować brak oczekiwanych efektów sesji, bądź może spowodować inne skutki uboczne u Uczestnika,
- b) przestrzeganie niniejszego Regulaminu,
- c) przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu w miejscu prowadzenia Sesji,
- d) przestrzegane zakazu wprowadzania zwierząt w miejscu prowadzenia Sesji,
- e) poszanowanie godności i uprzejme traktowanie Prowadzących i Personelu Instytutu,
- f) przestrzeganie zasad higieny osobistej,
- g) posiadanie ważnych dokumentów pozwalających zidentyfikować tożsamość,
- h) przestrzeganie zaleceń Personelu Instytutu,
- i) niekorzystanie z podobnych lub analogicznych suplementów i preparatów dostępnych na rynku, w stosunku do tych oferowanych przez Instytut, w trakcie Sesji, bądź w okresie obejmującym cały cykl Sesji.
- j) ponoszenie odpowiedzialności finansowej za ewentualne szkody wyrządzone na terenie Instytutu lub miejscu prowadzenia Sesji z jego winy.
- k) otrzymane w czasie sesji lub bezpośrednio po niej materiały stanowią wyłączną własność Instytutu i nie mogą być rozpowszechniane i udostępniane bez pisemnej zgody Instytutu. Naruszenie tego obowiązku będzie powodowało odpowiedzialność odszkodowawczą.
- W wypadku stwierdzenia jakichkolwiek zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu w trakcie Sesji, uczestnik winien niezwłocznie poprosić o przerwanie Sesji/cyklu Sesji i poinformować Prowadzącego lub Personel Instytutu o rodzaju zaobserwowanych zaburzeń lub negatywnych skutków suplementów lub preparatów. Prowadzący lub Personel Instytutu zobowiązany jest sporządzić notatkę o wystąpieniu zaburzeń zgodnie z informacją uzyskaną od Uczestnika.
§ 5 Prawa i obowiązki Instytutu
- Uczestnik został poinformowany o potencjalnych skutkach udziału w sesji. Instytut nie ponosi żadnej odpowiedzialności za wystąpienie u Uczestników negatywnych skutków, szkody, urazów bądź zaburzeń związanych ze świadczonymi usługami lub brakiem oczekiwanych przez Uczestników rezultatów świadczonych usług, powstałych zarówno z winy jak i bez winy Uczestnika.
- W przypadku niestosownego zachowania Uczestnika na terenie Instytutu lub w miejscu wykonywania Sesji albo rażącego naruszenia porządku czy przebiegu procesu udzielania usług, Prowadzący i/lub Personel Instytutu ma prawo odmówić lub przerwać świadczenie usługi i poprosić o niezwłoczne opuszczenie miejsca przeprowadzenia Sesji.
- W sytuacji, o której mowa w ust. 2, Prowadzący lub/i Personel Instytutu ma prawo do natychmiastowego przerwania świadczenia usług na rzecz Uczestnika i zatrzymania opłaty za usługę w pełnej wysokości, jako rekompensatę poniesionych strat i odszkodowanie z tytułu utraconych korzyści.
- Za przedmioty pozostawione na terenie Instytutu lub miejsca przeprowadzenia Sesji, Instytut nie ponosi żadnej odpowiedzialności.
§ 6 Reklamacja
- Instytut dokłada wszelkich starań, aby oferowane Usługi wykonywane były zgodnie ze standardami i w najwyższej jakości. Instytut zapewnia, że Usługi są wykonywane przez Prowadzących i Personel Instytutu posiadających wszelkie kwalifikacje i wiedzę do przeprowadzenia Sesji.
- Podstawą reklamacji może być wyłącznie sytuacja, w której zamówione przez Uczestnika suplementy i preparaty są niezgodne z zamówieniem lub otrzymaną specyfikacją.
- W przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w ust. 2, Uczestnik ma prawo złożenia reklamacji. Reklamacja powinna zostać złożona w terminie czternastu (14) dni od dnia wykonania usługi przez Instytut – tj. od dnia Sesji, na której Uczestnik złożył zamówienie na suplementy i preparaty Instytutu i otrzymał produkty niezgodne z zamówieniem lub specyfikacją. Reklamacje złożone po tym terminie pozostają bez rozpoznania.
- Reklamacje dla skutecznego ich złożenia kierować należy:
- a) na piśmie pod adresem Instytutu Biomed Sp. z o.o. zlokalizowanym w Strzyżowie przy ul. Reja 14, 38-100 Strzyżów lub
- b) w formie elektronicznej pod adresem e-mail: kontakt@ibiomed.pl
- Reklamacje należy składać na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu, ze wskazaniem:
- a) danych identyfikujących składającego reklamację,
- b) terminu i miejsca wykonania Usługi,
- c) rodzaju Usługi i złożonych zaleceń Prowadzących i Personelu Instytutu,
- d) zamówienia lub specyfikacji zamówienia jako załącznik,
- e) ilości i rodzaju otrzymanych suplementów i preparatów Instytutu
- f) żądania Uczestnika.
- Brak jakiejkolwiek informacji w formularzu reklamacji, o której mowa w ust. 3 powoduje, że reklamacja nie zostanie przez Instytut rozpatrzona.
- Instytut zastrzega prawo rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od chwili wpłynięcia reklamacji od Uczestnika, a o podjętych czynnościach zobowiązuje się informować Uczestnika w formie odpowiadającej formie zgłoszenia reklamacji przez Uczestnika (na piśmie/mailowo).
- O konieczności uzupełnienia ewentualnych braków reklamacji Instytut poinformuje Uczestnika, wzywając do ich uzupełnienia w celu możliwości rozpoznania reklamacji.
- W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Uczestnika Instytut uzupełni/wymieni otrzymanie przez Uczestnika suplementy i preparaty Instytutu zgodnie z zamówieniem lub specyfikacją.
§ 7 Dane osobowe
- Dokonanie wpisu na listę Uczestników sesji na liście uczestników Sesji stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, stanowi wyrażenie zgody na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Instytutu oraz na ich przetwarzanie dla celów, na które Klient wyraził zgodę. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na ich przetwarzanie uniemożliwia zawarcie i realizację Usługi przez Instytut. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.
- Dane osobowe Uczestnika są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U.2014.1182 z późn. zm.) oraz innymi właściwymi przepisami, w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
- Instytut nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych osobowych Uczestników innym osobom lub instytucjom, chyba, że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie Uczestnika, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa lub też na wniosek sądu, prokuratury, policji lub innego uprawnionego organu, w przypadku naruszenia przez Uczestnika przepisów prawa.
- Administratorem danych osobowych Uczestników, przekazanych dobrowolnie w ramach świadczonych usług jest Instytut. Zbiór danych osobowych przekazanych administratorowi danych osobowych zgłaszany jest przez niego Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych.
- Celem zbierania danych osobowych przez Instytut jest nawiązanie, wykonanie usług oraz dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej przez okres ich przedawnienia, a w przypadku wyrażenia przez Uczestników dodatkowej zgody – marketing bezpośredni własnych produktów lub usług Instytutu oraz promocja Usług.
- Dane osobowe przetwarzane będą wyłącznie w celu realizacji Usług oraz w innych celach określonych w Regulaminie.
- Uczestnik ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich poprawiania i usunięcia z bazy Instytutu – Administratora danych osobowych.
§ 8 Postanowienia końcowe
- Instytut zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu oraz Cenników w każdym czasie.
- W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz inne przepisy w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U.2014.1182 z późn. zm.), ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014.827 z późn. zm.).
- Uznanie poszczególnych postanowień Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu. W miejsce nieważnego postanowienia zastosowana będzie reguła, która jest najbliższa celom nieważnego postanowienia i całego niniejszego Regulaminu.
- Każdy Uczestnik ma prawo do wglądu do Regulaminu i cennika Usług.
- Spory powstałe przy wykonywaniu usług będą rozstrzygane zgodnie z właściwością sądów powszechnych odpowiednią dla miejsca wykonania usługi.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.